مقالات

کاشی تراورتن چیست ؟

کاشی تراورتن

اگر در مورد کاشی تراورتن چیزی نشنیده اید، یکی از داغ ترین و زیباترین ترندهای طراحی داخلی 1400را از دست داده اید! اما نگران نباشید – ما همه شما را در کوتاه ترین زمان ممکن درگیر خواهیم کرد. به خواندن ادامه دهید تا همه چیزهایی را که باید در مورد کاشی تراورتن و کفپوش سنگ بدانید، از جمله نمونه هایی از ظاهر کاشی تراورتن، برخی مزایا و معایب اولیه کاشی تراورتن و نحوه تمیز کردن موثر کف تراورتن را ادامه دهید.

اگر در سال 1401 برای بازسازی خانه آماده هستید، کفپوش کاشی تراورتن می تواند ظاهری خیره کننده به فضای شما ببخشد.

کفپوش تراورتن چیست؟

تراورتن نوعی سنگ طبیعی است، مانند گرانیت آشپزخانه یا سنگ مرمر حمام. با این حال، تراورتن فقط در اطراف انواع خاصی از ذخایر چشمه معدنی ایجاد می شود و به این نوع سنگ آهک منحصر به فرد ظاهری متمایز و چشمگیر می بخشد.

تراورتن که معمولاً برای کفپوش و پشت پاش استفاده می شود، در چهار سبک یا بافت اصلی موجود است:

برس خورده: تراورتن برس خورده به دلیل استفاده از برس سیمی دارای روکش مات (غیر بازتابنده) است.

هند : سنگ تراورتن هن شده در نیمه راه بین مات و براق است و ظاهری متعادل و ظریف را ایجاد می کند.

جلا: تراورتن براق و براق، سبکی چشم نواز و پیچیده است

تامبلد سنگ تراورتن سیار شده به گونه ای کهنه و روستایی به نظر می رسد، یک پورتال سبک به دنیای باستان باز می کند.

با این طیف گسترده از سبک های بافتی، یک پالت رنگی گرم و کره‌ای که از زنگ زدگی تا بژ را در بر می گیرد، و ترکیبی بادوام که می تواند حتی در برابر سایش و پارگی سنگین مقاومت کند، تراورتن یک افزودنی جاودانه و در عین حال مد روز به هر خانه یا آپارتمانی تبدیل می کند. در سال 1401. به خواندن ادامه دهید تا در مورد این مزایا – به علاوه چند اشکال سنگ تراورتن – با جزئیات بیشتر بدانید.

کاشی تراورتن - سنگ تراورتن

مزایا و معایب کاشی تراورتن چیست؟

مانند هر نوع کفپوش دیگری، کاشی تراورتن دارای ترکیبی از خصوصیات است که آن را برای برخی از تنظیمات ایده آل می کند، اما به طور بالقوه برای برخی دیگر نامناسب است. اگر به فکر ساختن طبقات جدید برای خانه یا آپارتمان خود بوده اید، در اینجا چند مزایا و معایب وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری در مورد مناسب بودن سنگ تراورتن در نظر بگیرید.

برخی از مزایا و مزایای کفپوش کاشی تراورتن چیست؟

زیبایی: انکار زیبایی کلاسیک و مجلل کفپوش تراورتن غیرممکن است.

دوام: با ترمیم و نگهداری مناسب، تراورتن در برابر خراشیدگی و ترک خوردگی مقاوم است، مناسب برای خانه هایی با کودکان کوچک (یا حیوانات خانگی بزرگ!)

ارزش: برای فروش خانه خود برنامه ریزی می کنید؟ نصب کف سنگ تراورتن می تواند ارزش ملک شما را قبل از فروش ملک افزایش دهد.

معایب و معایب کف تراورتن چیست؟

تعمیر و نگهداری: تراورتن باید در حین نصب آب بندی شود، سپس هر سه تا پنج سال یکبار مجدداً آب بندی شود تا در برابر رطوبت، لکه ها و سایر آسیب ها محافظت شود.

نرمی: از آنجایی که سنگ تراورتن نوعی سنگ است، نسبت به سایر مواد کف پوش، سفت‌تر است.

دما: مانند سایر کفپوش های سنگی، تراورتن تمایل به خنک ماندن دارد. اگرچه برای آب و هوای گرم ایده آل است، اما ممکن است در هوای سرد یک اشکال باشد.

اگر آرامش، گرما و سهولت نگهداری اولویت‌های اصلی شما هستند، سنگ تراورتن ممکن است بهترین ماده برای استفاده در پروژه طراحی مجدد کفپوش شما نباشد. از سوی دیگر، اگر صدای مصالحی که روندی را تغییر می دهد و مقاوم در برابر آسیب است که هم زیبایی و هم ارزش مالی ملک شما را افزایش می دهد، دوست دارید، سنگ تراورتن می تواند گزینه عالی باشد. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بر اساس ترجیحات سبک، نیازهای سبک زندگی و بودجه بازسازی، تصمیم درستی بگیرید.

کاشی تراورتن - سنگ تراورتن

کفپوش کاشی تراورتن در آشپزخانه

نحوه تمیز کردن کاشی تراورتن

مانند سایر انواع کف سنگی، کف تراورتن دارای دهانه های ریز و متخلخل است. اگرچه این منافذ تقریباً با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند، اما هنوز به اندازه کافی بزرگ هستند که رطوبت را جذب کرده و ذرات مضر زباله را بپذیرند. این می تواند به مرور زمان به کف آسیب برساند و آن را در معرض تغییر رنگ زودرس، بریدگی یا ترک خوردن قرار دهد. برای کاهش خطر آسیب، مهم است که هنگام نصب کف سنگ تراورتن را با رزین‌ها درست کنید. درزگیر باید هر سه تا پنج سال یکبار مجدداً استفاده شود تا از محافظت پایدار در برابر آسیب اطمینان حاصل شود.

پس از استفاده از درزگیر، تمیز کردن و نگهداری نسبتاً ساده است. برای به دست آوردن بهترین نتایج از تمیز کردن کاشی تراورتن، به سادگی کاشی ها را با محلول تمیزکننده ملایم، بدون لکه و غیر ساینده توصیه شده توسط سازنده پاک کنید یا پاک کنید. در صورت شک، همیشه با سازنده اصلی برای توصیه های مراقبتی خاص محصول در مورد راه حل هایی که می توانید برای تمیز کردن کف تراورتن خود استفاده کنید، مشورت کنید.

کفپوش تراورتن و کاشی پشت اسپلش برای آشپزخانه، حمام و موارد دیگر را بیابید آیا می خواهید در مورد کفپوش تراورتن یا کاشی پشتی برای خانه یا آپارتمان خود اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ با تماس با صنایع سنگ درنیکا و  با یکی از اعضای تیم دوستانه ما گپ بزنید، یا از فروشگاه ما دیدن کنید تا کف سنگ تراورتن خیره کننده ما را برای خود ببینید!

منبع : flooranddecor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *